wtorek, 22 stycznia 2013

Dlaczego ćwiczę ze sztangą?

Kiedy opowiadam znajomym, że przynajmniej raz w tygodniu ćwiczę całą godzinę ze sztangą - zupełnie mnie nie rozumieją. Najgłośniej krzyczą oczywiście faceci.

Ćwiczenia siłowe przy nadwadze i otyłości

Mam nadzieję, że nie muszę już wyjaśniać, dlaczego przy utracie wagi tak ważne są ćwiczenia siłowe. Generalnie mięśnie wymagają od naszego ciała więcej energii, a więc mając mięśnie - spalasz więcej kalorii bez względu na to, czy ćwiczysz, czy właśnie leżysz.

Dodałabym jeszcze, że (według mnie) chudnięcie dobrze jest wspierać wzmocnieniem mięśni. Na siłowni poznałam kobiet, która schudła 25kg i nie była w stanie zrobić kilku brzuszków. Spaliła nie tylko tkankę tłuszczową, ale też mięśnie. Wydaje mi się, że po skończonym procesie odchudzania - lepiej jest mieć siłę, niż chwiać się z wycieńczenia przy każdym wysiłku fizycznym.

Dlaczego sztanga?

Na początku ćwiczyłam tylko z hantlami i maszynami na siłowni. Zupełnie siebie nie widziałam ze sztangą, a jeśli widziałam to tak: 
źródło
Jednak coś mnie kusiło, by spróbować. Im dłużej ćwiczę ze sztangą, tym bardziej jestem przekonana, że to była słuszna decyzja (i tym częściej namawiam na to inne dziewczyny). Zatem kilka mitów i faktów (moim okiem) o damskich ćwiczeniach ze sztangą.
 
 Czego NIE zrobią ćwiczenia ze sztangą:
  1. nie sprawią, że przestaniesz wyglądać, jak kobieta
  2. nie zbudują Ci potężnego bicepsa (nie masz aż tyle testosteronu, by to się stało)
  3. nie zabiją Twojej kobiecości
  4. nie będziesz wyglądała śmiesznie 
źródło
 Co DADZĄ Ci ćwiczenia ze sztangą (i co dają mi):
  1. symetrie - coś, czego hantle nie dadzą; sztanga wymusza równomierny i symetryczny rozwój mięśni; wcześniej moja prawa ręka była silniejsza. Sztanga wyrównała siły
  2. proste plecy - owszem, przy hantlach też trzeba ich pilnować, jednak sztanga to wymusza. Im dłużej ćwiczę ze sztangą, tym mniej się garbię także na co dzień
  3. widoczny (i to baaaardzo) progres
  4. podniesienie biustu (aha!)
  5. większe wyzwania przy przysiadach i wypadach; a co za tym idzie - coraz ładniejszy tyłeczek ;)
  6.  poczucie siły - nie tylko fizyczne, ale też psychiczne 
źródło

2 komentarze:

  1. tak, tak, tak ! Kocham ćwiczenia ze sztangą !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ostatnio w szatni podsłuchałam rozmowę dwóch lasek, które zastanawiały, jak dziewczyna może dobrowolnie chcieć ćwiczyć na siłowni wiedząc, że skończy wyglądając jak monstrum :D

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...